8: Produktansvar
For produktansvar er JA ansvarlig i henhold til de bestemmelser i produktansvarsloven, der ikke kan fraviges fra.
JA fraskriver sig ansvaret for produktskader på ethvert andet grundlag. Produktansvaret kan beløbsmæssig ikke overstige dækning på JA´s produktsansvarsforsikring.
Kunden er forpligtet til at uden ugrundet ophold skriftligt at meddele JA såfremt der er opstået en produktansvarsskade eller der er fare for, at en sådan skade vil indtræde.
I den udstrækning JA måtte blive pålagt ansvar overfor tredjemand, er kunden forpligtet til at holde JA skadesløs i samme omfang, som JA´s ansvar er begrænset i henhold til nærværende punkt.
JA er ikke ansvarlig for købers anvendelse af det solgte. JA hæfter ikke for driftstab, avancetab eller andre økonomiske konsekvenser indtrådt hos køber eller tredjemand som følge af defekter ved det solgte.
9: Returnering
Varer solgt af JA tages kun retur efter forudgående skriftlig aftale og efter tildeling af retur-ordrenummer. Imødekommes dette ikke, returneres varen til kunden for dennes regning. Returvarer må ikke være beskadiget eller have været anvendt, og emballagen skal være intakt. Kundetilpassede vare tages ikke retur. For alle returvarer beregnes et gebyr på min. 15% af faktureret pris eller minimum DKK 150,- pr. returneret varelinie. Dele, som ikke kan genanvendes, fratrækkes kreditnotaen.
Kreditnota med en værdi på under DKK 300,- vil ikke blive udstedt. Skaffevarer og udgåede varer tages ikke retur.
10: Dokumenter
Alle oplysninger og data i JA's generelle salgsmaterialer enten på skrift eller elektronisk på www.ja-as.dk, herunder tegninger, step filer, produktbeskrivelser og mål, kan hverken direkte eller indirekte anses for at indeholde garantier og er kun bindende i det omfang, der i skriftlig aftale udtrykkeligt henvises til disse. Der tages forbehold for fejl i data fra leverandører og JA's egen dokumentation.
11: Force Majeure
JA hæfter ikke for forsinkelse eller manglende opfyldelse af indgående aftaler som følge af force majeure, herunder krig, oprør, strejke, lockout, blokade, eksport- eller importforbud, beslaglæggelse, valutarestriktioner, brand, hærværk, naturkatastrofe, generel vareknaphed eller andet, som JA ikke har kunnet undgå og hvis følger JA ikke har kunnet afværge. Begge parter kan skriftligt ophæve en aftale, når opfyldelse har været umulig i mere end 2 måneder pga. force majeure.
12: Lovvalg og værneting
Uenigheder mellem køber og JA Gruppen Svendborg, som ikke ad forhandlingens vej kan udredes, afgøres ved de almindelige danske domstole.